2014年12月2日 星期二

熱血時報 | 政總一役令身在戰線的我第一次發寒 | YS小姐 | 專欄部落

熱血時報 | 政總一役令身在戰線的我第一次發寒 | YS小姐 | 專欄部落

熱血時報 | 政總一役令身在戰線的我第一次發寒 | YS小姐 | 專欄部落


這篇文我係用個人身份寫的,不代表我的團隊或者隊員或者醫療隊。從來處理受傷比一切更重要,因為人命黎架。

我對佔領區的分歧、大台事件甚至運動轉化從來不會怪責任何人,我當然會有個人的政治立場。在928發生之前我都只係普通一個學生,從來沒有想像過要用我身上那個急救牌,因為教我嘅 master 講過佢有學生曾經幫過人做CPR(心肺復甦)都救不了那個途人,事後那種內疚、無力感是要消化的,而我們跟醫生是有分別的,路邊救人隨時惹禍,要諗清諗楚,而急救既知識有時候專科醫生都 未必識,大家係有分別的。

我覺得好難所有人睇到同一個視野,許多東西靠分享靠時間傳播,從來我都係好抽離的,因為身為救護隊的人就要保持中立,組成都有不同以保持專業:無國界醫生、護士、醫科生、護士學生、醫療輔助隊、急救員等。現場記者、示威者、佔領者、路過的途人甚至警察我都會救,因為我們受《日內瓦公約》保護就有一個宗旨:我們都有情緒,但我們堅守道德的中立。

但是1130我看見了一個羅馬鬥獸場,我都算是個守過旺角的人,大事件發生的時間,雖然站係金鐘但我哋都會過去幫手,旺角黑夜、光復、山東街、1129鳩嗚。旺角的兩個月係用血換來的,第一身見到的我是清楚的,我朋友的光譜有本土、勇武人、左膠、 babykingdom ching 等,我從來都好包容。

但我星期日那晚我們有成幾廿個 rescuer 俗稱死士全部傷哂,連後面做救援那些都被打傷,更不要提最大嘅海富口臨時站俾班差佬做咗咩,要 first aider 自己做人鍊,救佢又被打,被圍困。有急救站被清洗,其實你唔需要講你係點衝擊,你提早些同人講搬走大部分野,應該唔難。

夏愨有個 first aider 做 coordinator 嘅,我哋有幾廿個哨連埋防線,同你講前線出水啦、上頭盔啦、要遮呀!你大台唔知邊度來嘅肥仔喺度按按按按手機,我知消息要 confirm,但同你講完十五分鐘大台先講人都死得啦!啲人走到過去冇事,又散。第一次衝突喺十點幾,再嚟一定喺尾班車之後,你有沒有提人準備,警察四個鐘頭換一次班知唔知!三點那輪六個 PTU 鏟上添馬,清晒成條路,喺我面前,patient喺我身邊,有人大叫唔好走呀,我哋夠人呀,救人呀,人不停在我身邊行過。結果完咗仲要再重佔,這些係攬炒呀!仗唔係咁打!你同個無恥國家機械唔好講感化啦!第二日朝早,我哋嘅人燥到叫佢哋「我講咩唔該你大台講返咩」。成大堆人喺夏愨防都唔防,淨係喺橋底打口水戰,搞到我哋嘅人被圍困,仲要我們嘅人自己上台講返請警察放返邊個邊個。

你升級就預咗人衝, 你唔用暴力對警察冇問題,但你保護好人未,金鐘咁大個場你用,你唔練下預演下,下下嗌咪、開會?你阻住個進展,結果只係不停流血,你升級話如果保護人嘅掉雜物係唔會開咪阻止的話,你預得升級同有衝突場面,點解你開咪叫人衝夠坐低!知唔知幾廿個醫療隊每人做成幾廿個 patient,爆頭、打腳、中椒、損傷、哮喘等,慘不忍睹。最重要有班師奶想幫手,但係又唔識,最後令中椒者更痛!你做得升級有沒有教人點自己前線洗椒,有沒有喺當晚大會同人講點圍堵政總,大家都唔知去邊,然後又得一個突破點,同 FB 那幅圖完全相反。封海富橋,冇得走,朝早就困獸鬥對著那班藍衫特警,我哋著住反光衣叫唔好打。喺旺角有班義士保護我哋同埋其他人逃生,仲有旺角嘅前線係可以信任的,我哋可以廿米前就前線就 set 臨時點,但我都未如此近距離見到防暴,隊友被扯口罩打,想走人嘅,退路仲要被豬的隊友封咗,喺橋度困死咗一班傷者。。

當晚我真的很想怒吼未有準備過嘅唔好上前線,第三行嘅女仔頭盔都冇個!花生友就咩都有。未受過椒最低限度戴返個眼罩同 facial shield,起碼唔使眼盲咁要人抬,仲有出到嚟冷靜啲好冇,除哂衫喺地到 fing 來 fing 去,大佬你中椒,我都俾你搞到成身都係,我仲有其他人要救,戰場上時間就是金錢,我要盡快幫你開眼,你唔該合作啲!仲有差佬嘅生化武器多咗種類、勁咗,唔好以為旺角友中完洗完行返出去係易事!花生的唔該幫手傳物資,唔該前線散咗,組返條線,中間被突破,人夠多救隊友!添馬應該係後方,但我哋五秒唔夠啲人係走到,將我們 first aider 變哂前線,難道我將傷者掉低?我大叫慢慢退,一邊盡快處理傷者,我從未有如此驚恐,感覺我比人們更清楚做緊咩,究竟而家邊個去示威圍堵。

大台嘅失誤,政總一次、立會、仲有今次。我知雙學一定唔會再搞這種升級,發生咗就係發生了,但你今次咁多流血,你做文宣要用返啲相、片同人講發生咩事!同啲溫和派包括你們自己睇清楚,旺角路人都可以被打,你們抗爭唔做前線,但條戰線後防需要點樣點樣,點保護,比起小組討論仲有許多實際東西可以做,你先吸到舊客,他日或者即使你們退出佔領等啲人自發行動,唔做策劃者,犯過那麼多次錯,唔該知道返而家要抗爭原來係這樣的,這樣先可以減少悲劇,面對現實。

最後我的心真的好痛,為著我處理過的傷者、同伴、被捕者,仲有沒有人道考慮的警隊,大家嘅香港。



從我的 iPhone 傳送

沒有留言:

張貼留言