2012年11月2日 星期五

人在中環 - CK: 電郵無止境


2012年11月02日
新聞 P.18

人在中環 - CK: 電郵無止境

跟舊朋友吃午飯,朋友把blackberry放在桌上。席間我看見那blackberry上的燈閃過不停。我忍不住問:「老友,查實你一日收幾多個email呢?」

「千幾個左右啩......」朋友說得輕鬆:「我其實自己都唔係好肯定個數目,不過我唔算多啦。我啲上司收得仲多呀。」

我假設一個人平均只用30秒去閱讀一個電郵,一日有一千封要讀的話,即是就要用上8個小時以上。一天的「官方」工作時間也不過是8個小時,難怪香港人的OT情況那麼嚴重。電郵是近20年才流行起來的工具,它的出現,為我們帶來很多方便。但當一件發明帶來太多方便,每個人事無大小有理無理都send一大堆電郵出去傳達消息,到達了一個人根本無法完全消化的地步,那麼這件「發明」還剩下多少價值?

「一千個電郵裡面,起碼有九百個你係唔會睇啦!」朋友說:「響大公司裡面工作,個個都怕孭鑊,所以為咗自保,凡親有乜稍有風險嘅動作,就電郵CC晒俾全世界。CC咗俾人,等於同人講:『嗱,我通知咗你啦,有乜事你唔好賴我呀』咁囉。電郵係推卸責任嘅工具之嘛。你唔用就笨啦。」

類似的講法,我聽過許多在大機構工作的人講過。經過多年的演進,「電郵」的真正價值,大概已從一個快速「互通消息」的工具,變成另類Black and White的自保工具。萬一遇上訴訟,這堆永遠都讀不完的電郵,分分鐘變成救命的呈堂證供。

周三、五刊登

本文章內容之版權由AM730所有。

http://www.am730.com.hk/article.php?article=128155



從我的 iPhone 傳送

沒有留言:

張貼留言